Single post

Wat is linkbuilding en wat zijn de voordelen?

Wat is linkbuilding en wat zijn de voordelen?

 

Het opbouwen van autoriteit, of het nu voor een merk of een professional is, kost tijd, een goede blootstelling aan het publiek en een grote demonstratie van bekwaamheid. Voor bedrijven die goed willen scoren op het internet, heeft het concept linkbuilding veel te betekenen.

Deze praktijk is een van de belangrijkste digitale marketingstrategieën. Het doel is dus eenvoudig te begrijpen, maar uitdagend: een referentie worden in de onderwerpen die je beheerst om te klimmen in de zoekposities op het internet.

Begrijp je het concept nog steeds niet? Lees verder en los al jouw twijfels over link building op.

Wat is linkbuilding?
Linkbuilding is een Search Engine Optimization (SEO) strategie, wat inhoudt dat je verschillende vermeldingen in hyperlinks van andere sites naar je eigen site krijgt. Vergeet niet dat de hyperlink een manier is om een woord of een zinsnede te verbinden met een andere inhoud op een andere pagina.

Maar in het geval van deze strategie, is het niet alleen de bedoeling om een link te krijgen. Het idee is om links op te bouwen via andere sites, meestal gecorreleerd met de uwe, en met een goede autoriteit in de onderwerpen die je behandelt, waarbij je altijd inhoud van jouw site vermeldt of naar jouw merk leidt.

En wat betekent dit in termen van SEO? Internet Zoekmachines houden niet alleen de inhoud van jouw site bij, maar ook hoe jouw site op het internet wordt vermeld.

Het is vermeldenswaard dat het uitmaakt hoeveel, maar vooral de kwaliteit van de sites die jouw inhoud vermelden.

Tips voor de link building strategie
Er zijn een aantal punten waar je op moet letten bij het ontwerpen van een linkbuilding strategie, de belangrijkste zijn de volgende:

– Weet, allereerst, de autoriteit van jouw domein in de zoekmachines;
– Zoek naar goede hulpmiddelen om de vermeldingen naar jouw site bij te houden;
– Begrijp de details en de regels van ranking voor link building;
– Focus meer op de kwaliteit van de links dan op de kwantiteit.

Wanneer jouw inhoud, product of dienst goed en presentabel is en een goede schaal heeft, gezien de concurrenten op de markt, is er een predispositie van gespecialiseerde sites om het consumenten publiek te voeden en naar jouw site te verwijzen.

Goede relaties tot stand brengen
Een goede linkbuilding strategie houdt in dat jouw bedrijf of de inhoud ervan bekend wordt gemaakt via andere relevante websites en blogs in jouw sector.

De vermelde hyperlinks hebben in principe betrekking op een nieuwigheid, innovatie of inhoud van jouw bedrijf. Het hoofddoel is een link te verkrijgen zodat zoekmachines de relevantie van jouw website kunnen zien.

De kosten van linkbuilding genereren een onschatbare opbrengst voor jouw bedrijf. Met andere woorden, het kan betekenen dat jouw bedrijf zeer vertrouwd raakt in de ogen van het consumerende publiek. Met goede resultaten op het gebied van linkbuilding, is de tendens dat deze openbaarmaking steeds vaker zal plaatsvinden.

Wist je dat de experts voorspellen dat eind 2021 er voor het eerst meer webshops zijn dan fysieke winkels? Lees hier het artikel op Nu.nl.

 

theme by teslathemes